21 Mei 2009

Demam Peperiksaan di SMKASM

Hari ini bermula peperiksaan untuk penilaian pertengahan tahun. Suasana mengulangkaji pembelajaran dapat dirasai. Demam peperiksaan ini lebih di rasai bagi pelajar-pelajar tingkatan 3 dan 5. Kemampuan mereka diuji melalui kertas yang dibekalkan oleh JPN Melaka. Ini bermakna keputusan mereka diukur setara dengan seluruh pelajar di Negeri Melaka. Harap-harap mereka akan berusaha bersungguh-sungguh untuk mendapatkan keputusan yang cemerlang disamping menjaga status as-Sultan di peringkat negeri.
Bagi putera-putera as-Sultan yang lain jangan pula menjawab dengan sambil lewa. Anggaplah ini sebagai kayu pengukur sejauh mana penguasaan kita terhadap ilmu pengetahuan yang telah kita timba sejak awal tahun ini. Siapa yang berusaha pasti mereka akan mengecap apa yang mereka usahakan insya Allah taala. Buat putera-putera as-Sultan buatlah sehabis baik, all the beast.


Ujian yang datang mematangkan kita dan mengjar kita untuk lebih memahami erti kehidupan. Yang terlebih utama iman di dada, terus beramal dan ikhlas di dalam berjuang. Balasan dan hasil yang paling bermakna datang dari Allah yang Maha Kaya..... Renungan buat pejuang-pejuang agama.

Tiada ulasan: