24 Jun 2009

Liqa' Nuqabak


Para Naqib dibimbing oleh beberapa orang fasilitator sibuk menjalankan tugasan dan gambar akhir merakamkan semua peserta program bersama para fasilitator.

Pada 20 dan 21 Jun lalu, Sabtu dn Ahad, BADAR telah mengadakan program Liqa' Nuqabak untuk kali 1 bagi penbggal ini. Aktiviti yang dijalankan alhamdulillah berjalan dengan lancar.Semua ahli jawatankuasa yang terlibat menjalankan tugas mereka dengan baik. Program ini telah dibantu oleh tenaga para fasilitator dari X student SMSM, UTEM dan UTM.

Wwalaupun program ini agak ringkas tetapi ianya padat dengan program dan maklumat serta isi. Antara aktiviti yang dijalankan adalah simulasi usrah, ceramah dan tazkirah, tayangan vedio dunia Islam, Qiyamullail, bacaan al-Ma’thurat dan pembentangan resolusi. Aktiviti-aktiviti yang dijalankan menggalakkan pelajar berinteraksi dan berkomunikasi serta berani melontarkan idea dan pendapat.

Sebagai suatu penambah baikan kami berharap program atau aktiviti seperti ini perlu dilanjutkan tempoh masanya supaya lebih banyak aktiviti dapat diisi.Aturcara yang dijalankan haruslah diatur dengan lebih teliti. Walaubagaimanapun tahniah buat semua dan terima kasih bagi semua yang terlibat menjayakan program ini.


Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...