08 Februari 2010

Pesan Dari Penguatkuasa Undang-Undang

Hari ini SMKASM telah di kunjungi oleh Cif Inspektor Anuar (Pegawai Polis Perhubungan baru) daripada IPD Melaka Tengah. Mengambil waktu kelas Tafaqquh beliau telah menyampaikan nasihat yang begitu berguna buat semua pelajar. Undang-undang Negara dan peraturan sekolah merupakan perkara-perkara yang wajib dipatuhi oleh semua orang. Hidup peraturan merupakan suatu yang lazim dalam sesebuah organisasi. Individu yang tidak mengikut peraturan wajar dikenakan tindakan undang-undang. Tindakan yang salah akan mengakibatkan penyesalan yang tidak berkesudahan. Justeru itu selaku pelajar kita wajib menuruti peraturan dan undang-undang yang telah ditetapkan. Sering berlaku di kalangan pelajar salah laku mencuri, buli, pergaduhan, lari daripada asrama, ponteng sekolah dan lain-lain kesalahan. Ini merupakan tindakan-tindakan yang menyalahi peraturan. Tindakan yang akan dikenakan akan direkodkan dan ianya pasti akan menjadi sejarah hitam yang tidak mudah untuk dipadamkan daripada diari hidup kita.
Semoga dengan maklumat serta nasihat yang disampaikan akan menyadarkan kita dan menjadikan kita individu yang sentiasa berhati-hati untuk membuat sesuatu tindakan.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...