19 Mei 2009

Guru diiringi untuk masuk ke Dewan SMKASM
Persembahan pelajar-pelajar persembahan yang menghiburkan.
Guru-guru terhibur menonton persembahan pelajar.
18 Mei 2009, Isnin. SMKA Sultan Muhammad dierikan dengan sambutan hari guru yang dianjurkan oleh Badan Pengawas SMKASM. Pengarahnya Saudara Mursyid Junaidi. Alhamdulillah segala berjalan dengan lancer. Dimulakan dengan perhimpunan pelajar pada waktu pagi. Dengan bertemakan Kesultanan Melayu Melaka, masing-masing memakai pakaian baju melayu berseluar sleek dan berselimpang kain sarung mirip seperti rakyat jelata Kesultanan Melayu dahulu kala.

Jam 8.00 pagi semua warga SMKA SM berhimpun di padang sekolah untuk meneruskan acara sukanika yang dirancangkan. Ada 10 kaunter disediakan dan di setiap kaunter sediakan sejenis permainan. Antaranya baling selipar, boling buah kelapa, masukkan bola dalam keranjang, sepak bola ke dalam gol kecil, menyusun puzzel, permainan bahasa dan radio rosak. Semua permain-perminan itu menguji kesepakatan dan kerjasama anggota setiap pasukan. Setelah itu acara diteruskan dengan permainan bola sepak persahabatan.


Selepas rehat program disambung dengan acara dewan. Acara dimualakan dengan kemasukan warga yang diraikan iaitu guru-guru ke dalam dewan bersama pengiring masing-masing setelah itu disusuli dengan kemasukan Sultan Melaka. Sorak sorai penonton menggamatkan suasana dewan. Persembahan demi persembahan ditontonkan oleh setiap pelajar mengikut tingkatan masing-masing untuk menghiburkan para penonton yang hadir. Setelah 2 jam berlalu program yang meriah itu diakhiri dengan pemotongan pulut kuning oleh Tn Pengetua bersama guru-guru. Majlis seterusnya ditangguhkan dengan nyanyian lagu Guru Malaysia dan jamuan.
Tahniah kepada semua yang terlibat menjayakan program ini. Semoga ia mampu menjadi mangkin penghubung kasih antara pelajar dan guru.



Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...