16 Januari 2020

Tausyiah Iman, Amal dan Ihsan

Alhamdulillah,pada hari khamis (16/1/2020) telah berlangsungnya program bayan bersama mubayyin yang dijemput daripada jemaah tabligh Masjid Batu Berendam,ustaz Nurul Amri Al-Azhari.Amir saf yang bertugas ialah Ustaz Khairil Anuar Bin Salim Al-Zarqawi.Kebanyakkan para pelajar tekun mendengar bayan.
 Antara ilmu yang dikongsikan ialah setiap perkara yang berlaku dalam diri kita semuanya datang daripada Allah seperti contoh kekuatan,kepandaian,kecerdikan semuanya datang daripada kurniaan Allah.Manusia tiada kuasa,tetapi hanya Allah yang berkuasa.Diceritakan juga mengenai kisah-kisah para auliya' zeperti kisah Nabi Sulaiman,Nabi Nuh dan Nabi Muhammad S.A.W. yang mempunyai banyak tauladan dan pengajaran yang boleh diamalkan oleh para pelajar.Ramai para pelajar telah berazam dan mendaftar untuk mengikuti jemaah tabligh dalam masa yyang terdekat.
Program mingguan ini telah berlangsung dengan jayanya dan diharapkan SMKA Sultan Muhammad menjadi bumi barokah dan berkat dengan kehadiran banyak ulama' dan asatizah.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...