17 Januari 2020

Majlis Pelancaran SUMUR (Berbudi Bahasa)

Alhamdulilah,syukur kepada Allah S.W.T kerana pada 17/1/2020 semua warga sekolah telah bersama-sama dalam majlis Pelancaran Program SUMUR (Berbudi Bahasa) tahun 2020 di Surau Al-Islah.Majlis dimulakan dengan bacaan Surah Al-Kahfi oleh Muhammad Amnan Bin Norsani dan Farhan Aidil Bin Faisal.Majlis diteruskan lagi dengan persembahan bertemakan berbudi bahasa daripada pelajar Tingkatan 2 Abu Bakar di bawah kelolaan Pn.  Tzarfin Eidura dan Pn. Farah Adlina.Seterusnya,majlis diteruskan lagi dengan ucapan perasmian daripada pengetua SMKA Sultan Muhammad ,Puan Hajah Hatina Binti Yaakob yang mempunyai perisian seperti sejarah perlaksanaan SUMUR,kaedah perlaksanaan dan nasihat kepada para pelajar.Majlis diakhiri dengan gimik pelancaran yang diketuai oleh pengetua dan barisan pentadbir serta kepimpinan  Badar.
Diharapara pelajar mendapat mengamalkan berbudi bahasa dalam kehidupan seharian terutamanya di dalam persekitaran sekolah dan asrama.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...