06 Januari 2020

Perasmian Program Pemantapan Disiplin & Sahsiah 2010

     Disiplin adalah teras kejayaan seseorang pelajar serta
menetukan kegemilangan dan kecemerlangan sesebuah sekolah. Memandangkan disiplin dan pelajar adalah dua unsur yang saling berkait rapat, maka Unit Disiplin dibawah bahagian Hal Ehwal Pelajar bersama seluruh pengurusan sekolah akan mengadakan satu program yang sangat penting melibatkan semua warga sekolah Di harapkan dengan ada program ini dapat mencerna serta meningkatkan kesedaran dan tahap disiplin para pelajar SMKA Sultan Muhammad.

     Kemantapan disiplin pelajar memerlukan satu program yang lebih sistematik. Berakhlak dan berdisiplin adalah satu aspek kehidupan bagi mengawal sosial yang menjamin keharmonian dan kesejahteraan hidup. Segala usaha ke arah mengukuh dan meningkatkan disiplin, seharusnya dititikberatkan baik dirumah mahupun di sekolah. Program telah dirasmikan oleh Tn Mohd Shukri bin Hamzah pegawai penyasatan jenayah IPD Melaka Tengah. Program ini telah dianjurkan oleh Unit Disiplin dan Pengawas dengan kerjasama PIBG SMKASM, Unit Bimbingan & Kaunseling serta Pusat Sumber Sekolah.

"Disiplin Teras Kecemerlangan" 
"We Love Sultan"

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...