13 Februari 2013

أيها الشباب Wahai Pemuda

Dr. Fathi Yakan rahimahullahi 'alaih berkata, " Sesungguhnya masyarakat pada hari ini penuh sesak dengan pemuda-pemuda tetapi pemuda-pemuda ini hanyalah kosong, hanyut dan terbiar. Pemuda yang tiada peribadi terdiri daripada pemuda yang mudah dijadikan tentera oleh kuasa-kuasa jahat dan zalim, disusun oleh golongan kufur dan syaitan, tetapi keberkatan datang bersama pemuda-pemuda yang tinggi cita-citanya. "

Pesanan AsSyahid Imam Hasan Al-Banna kepada kita, para pemuda Islam:

"Wahai pemuda! Seandainya kamu menyakini fikrah kami dan kamu mengikuti jejak langkah kami dan kamu bersama kami di atas jalan Islam yang murni ini, kamu tinggalkan segala fikrah kecuali fikrah Islam dan kamu waqafkan segala tenaga dan usaha kamu untuk 'aqidah yang kamu yakini ini, maka semua itu akan mendatangkan kebaikan untukmu di dunia dan akhirat." 

"أنا سائح يطلب الحقيقة ، وإنسان يبحث عن مدلول الإنسانية بين الناس ، ومواطن ينشد لوطنه الكرامة والحرية والاستقرار والحياة الطيبة في ظل الإسلام الحنيف، أنا متجرد أدرك سرّ وجوده ، فنادى إن صلاتي ونسكي ومحياي ومماتي لله رب العالمين لا شريك له ، وبذلك أمرت وأنا من المسلمين ". ( حسن البنا )

Tiada ulasan: