08 September 2012

Mari Menghargai Usia Yang Ada

Ceramah bulanan oleh al-fadhil Ust. Zamzam. Program bermula pada jam 6.00 ptg di Surau al-Islah. Antara yang disentuh oleh tuan penceramah adalah berkaitan dengan usia kita. Dunia adalah kehidupan sementara sebelum berpindah ke alam seterusnya. Dunia diciptakan untuk menilai siapakah di antara kita yang terbaik amalannya.
Pergunakanlah masa hidup sebelum datangnya mati. Sebelum nafas berhenti, sebelum darah berhenti mengalir. Manusia atau insan tidak lekang dari melakukan kesalahan kerana sifat alpa merupakan sifat yang ada bagi setiap insan. Walaupun begitu manusia telah dipilih untuk menjadi sebaik-baik makhluk ciptaan Allah. Apabila manusia taat perintah Sang Pencipta Allah azza wajalla mereka orang yang berjaya tetapi jika mereka mengingkariNya mereka adalah makhluk yang paling hina. 600 sayap kurniaan Allah kepada Malaikat Jibril untuk merentasi syurga milik umat Muhammad yang terbaik pasti dia tidak mampu merentasinya.
Bersyukurlah di atas setiap kurniaan Allah ke atas kita.


Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...