14 Januari 2013

Tausyiah Mudir

       Selepas ucapan tasbih dan syukur para pelajar dinasihatkan agar serius dalam pembelajaran.
       Pelajar-pelajar yang sakit diminta tidak menjadikan alasan sakitnya untuk tidak masuk ke kelas. Pelajar-pelajar luar yang sakit diharap tidak perlu hadir ke sekolah. Memadai ibu bapa masing-masing menghantarnya sendiri untuk mendapatkan rawatan.
        Selain itu para pelajar diingatkan agar komited untuk membudayakan mencatat dan merekod. Untuk itu para pelajar wajib membawa buku catatan dan memcatat setiap maklumat yang disampaikan khususnya di dalam perhimpunan. Tanpa mencatat setiap maklumat yang disampaikan sia-sia. Kemungkinan besar ianya ia tidak akan diambil peduli dan dilupakan begitu sahaja. Penumpuan dalam mendengar apa yang disampaikan merupakan kemahiran penting dalam menyeral ilmu pengetahuan.
         Untuk meningkatkan impak aktiviti P&P di bilik darjah pihak sekolah akan menyediakan borang keberkesanan P&P. Borang ini akan disimpan dan dijadikan bahan bukti. Para guru diminta mengambil tindakan kepada pelajar yang sambil lewa dalam belajar lebih-lebih lagi tidur ketika belajar. Diharap para pelajar dapat membuat perubahan sikap sebagai usaha untuk maju kehadapan agar menjadi golongan yang terus kehadapan dalam semua aspek. Wasallam

Tiada ulasan: