02 Januari 2013

Tausyiah Mudir

Alhamdulillah segala puji bagi Allah. Dengan pertolongan Allah kita dapat memulakan sesi persekolahan 2013. Kehadiran En Mohd Zin Pengerusi PIBG di dalam perhimpunan ini menunjukkan komitmen PIBG untuk membantu kecemerlangan SMKA Sultan Muhammad. Selamat datang kepada para pelajar tingkatan 1. Tahun ini adalah tahun perubahan. Untuk itu seluruh warga perlu bersedia untuk berubah. Perubahan merupakan perintah Allah. Allah tidak akan merubah sesuatu kaum selagi mana kaum itu tidak merubah nasibnya. Untuk itu seruan untuk seluruh warga untuk berubah.
Tahniah buat semua warga tingkatab tiga khususnya dan umum buat semua di atas kejayaan di dalam peperiksaan PMR yang lalu. Oleh itu cabaran buat semua pelajar-pelajar tingkatan 3 untuk berusaha mengatasi keputusan yang telah dicapai tahun lepas.
Kepada guru-guru minta agar menganbil tindakan segera kepada pelajar-pelajar yang tidur. Digalakkan semua pelajar membawa air. Untuk berjaya kita perlukan perubahan. Perubahan alam siang dan malam pergerakan dan perubahan bulan dan bintang serta matahari memberi manfaat kepada seluruh alam. Tanpa perubahan binasa seluruhnya.
Rokok gejala yang perlu dijauhi dan dibenteras. Kesalah itu akan dikompaun sebanyam RM 300.00 dan sebatan seperti yang diperuntukkan. Begitu juga teleplfon bimbit dilarang untuk dibawa ke sekolah sama sekali kepada semua pelajar.
Pelajar-pelajar yang membawa kenderaan pastikan anda memiliki lesen dan cukai jalan yang lengkap. Ini merupakan salah satu prasyarat untuk mewujudkan keharmonian sekolah kita.
Untuk satu perubahan juga semua pelajar perlu membawa buku catatan dan sebatang pen untuk mencatat setiap maklumat yang disampaikan. Harap semua pelajar mengambil tindakan segera. Begitu juga budaya membaca. Pelajar diwajibkan memperbanyakkan pembacaan. Kita ketinggalan dalam membaca. Dengan  perubahan yang kita usahakan insyalah akan menjelang.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...