27 Jun 2009

Program Menggilap Permata Ayah Bonda


Pelajat Berkumpul di dataran as-Sultan untuk mendengan taklmat program.
Pelajar-pelajar menunggu ibu bapa masing-masing untuk berbincang dengan guru barkaitan dengan pencapaian akademik dan syakhsiah mereka.

"Sesiapa yang hendak melaksanakan sesuatu urusan umat Islam, hendaklah bermesyuarat, nescaya Allah akan memberi taufik dan hidayah bagi mengelokkan urusan mereka".
(Hadis Riwayat at-Tabrani)


SMKA Sultan Muhammad pada hari ini telah dikunjungi oleh ibu bapa pelejar-pelajar untuk mendapatkan laporan terkini mengenai perkembangan anak-anak mereka. Program yang bermula seawal jam 9.30 pg ini telah dimulakan dengan taklimat kepada para pelajar dan seterusnya perjumpaan di antara ibu bapa dan guru. Secara umumnya sambutan daripada pihak ibu bapa sangat baik. Walaubagaimanapun masih ada lagi segolongan ibu bapa yang menguzurkan diri daripada menghadiri majlis yang seumpama ini. Ini mungkin berpunca daripada kesibukan mereka atau maklumat yang tidak mereka terima daripada anak-anak mereka. Walaubagaimanapun diharapkan kekurangan yang terdapat di dalam program ini dapat di perbaiki pada asa akan datang kerana gandingan kerjasama di antara pihak sekolah dan ibu bapa sangat penting untuk melahirkan generasi yang berkualiti dan cemerlang dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...