24 Jun 2009

Pengurusan Diri dan Pengurusan Maal (Harta)

Majlis telah di rasmikan oleh Tn Hj Ariffin bin Omar Pengetua SMKA Sultan Muhammad, Bt Berendam, Melaka.


Pelancaran Program Syakhsiah Ungguh (Penampilan Diri) dan Minggu Koperasi merupakan dua program sokongan untuk meningkatkan syakhsiah diri pelajar dalam melahirkan generasi yang mempunyai daya saing.

Minggu ini dua program besar telah dilancarkan, Program Syakhsiah Unggul (Penampilan Diri) dan Minggu Koperasi. Kedua-dua program ini bertujuan untuk mentarbiyah diri belajar agar lahir sebagai insan berakhlak mulia dan berbudi luhur.
Pengurusan diri merupakan asas kepada pembentukan diri seseorang kerana daripada penampilan yang bersopan akan terjemahlah tindakan dan pengamalan yang luhur. Begitu juga nilai-nilai kerjasama (koperasi), amanah dan bijak mengurus harta merupakan merupakan kemahiran asas yang perlu ada bagi seseorang untuk menjadi seorang peminpin yang hebat.
Dua program ini yang dianjurkan oleh dua institusi penting sekolah iaitu Unit Bimbingan dan Kaunseling dan Koperasi SMKASM akan dipenuhi dengan pelbagai aktiviti yang menarik untuk disertai.
Tahniah bagi semua yang terlibat dalam menjayakan program ini, semoga Sultan Muhammad terus ceria dengan pelbagai aktiviti menarik.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...