09 Julai 2012

Dari Mimbar Mudir : Selangkah Ke Arah Kecemerlangan



Ucapan Tn Pengetua.
Tahniah buat semua pelajar kerana pada minggu lepas diumumkan disiplin berada dalam keadaan terbaik, begitu juga dengan kebersihan dan keceriaannya. Ulasan-ulasan dan komen membina ini perlu sebagai pemangkin kepada kecemerlangan. Program-program yang telah berjalan samada kurikulum, kokurikulum dan kerohanian telah berjalan dengan baik. Sepanjang pemantauan saya pada malam tadi program yang dijalankan sangat baik. Iaitu dua orang pelajar telah menyampaikan tazkirah untuk mengisi ruang masa yang ada. Ini merupakan latihan untuk membina jati diri seorang pemimpin. Walaubagaimanapun, di sana ada yang perlu dipertingkatkan iaitu dari sudut pendengar. Pendengar perlu lebih beradab dan beretika dalam majlis ilmu. Sikap dan akhlak seumpama ini perlu dipraktikan dalam hidup kita seharian. Seorang pemidato yang hebat bermula dengan menjadi seorang pendengar yang hebat.
Kita masih lagi berada dalam penantian untuk dipantau dan dinilai sebagai SKK. Harapannya agar kita terus bersedia untuk itu. Selain itu diharap setiap pelajar tahu apakah kebitaraan sekolah, misi,visi dan motonya. Selain itu kalau dapat setiap pelajar diharap bersedia dengan serangkap pantun,sajak atau syair. Ianya untuk menzahirkan bahawa kebitaraan kita sudah membudaya di iklim sekolah kita.
Published with Blogger-droid v2.0.6

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...