01 Oktober 2012

Mimbar Mudir

Ucapan dimulakan dengan penghargaan dan tahniah buat pelajar-pelajar tingktan 5 dan 6 kerana kecemerlangan mereka dalam peperiksaan percubaan yang lepas.
Buat pelajar-pelajar yang lain pencapaian mereka juga sangat penting kerana ia akan dinilai sebagai ukuran bagi pnetapan rangking sekolah di peringkat negeri dan kebangsaan.
Perbaiki dan kekalkan niat murni kita untuk berada di sekolah. Untuk mencapai kecemerlangan duniawi dan ukhrawi. Pelajar-pelajar hendaklah bersungguh-sungguh belajar. Jauhkan perlakuan-perlakuan yang melanggar peraturan. Bukan sekadar peraturan-peraturan sekolah malah lebih daripada itu hukum-hukum Allah. Jangan diabaikan peraturan yang telah digariskan. Sekelompok palajar berusaha untuk mengharumkan nama sekolah seperti pasukan forum perdana kita yang berjaya merangkul kejayaan di peringkat negeri dan kebangsaan baru-baru ini. Namun ada segelitirnya pula merosakkan nama baik sekolah dengan melanggar peraturan-peraturan yang telah ditetapkan. Jangan diikut hawa nafsu dan hasutan syaitan. Ingat cita-cita dan harapan yang masih jauh dihadapan.
Selamat menduduki peperiksaan dan tingkatkan usaha untuk terus berjaya. Wasalam.....


Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...