15 Ogos 2012

Melazimi Al-Quran

Raid Abu Sya'ban berumur 22 tahun pelajar akaun. Bertugas dengan Pertubuhan Gabungan Pemuda Islam. Sangat gembira dengan pertemuan ini dapat bersama-sama pelajar yang belajar yang belajar Al-Quran dan bahasa Al-Quran.
Rasul adalah Al-Quran yang bergerak. Di bulan Ramadhan kita menjaga Al-Quran di waktu lain juga kita perlu melazimi Al-Quran. Gaza dianggarkan terdapat 20 ribu penghafaz Al-Quran daripada lebih 2 juta penduduk Gaza.
Bahagian Tarbiah menyediakan pusat-pusat menghafaz Al-Quran antaranya Mukayyam Tajul Waqar. Bersempena dengan janji Allah kepada ibu bapa para penghafaz AlQuran. Ahli Gaza senjata yang paling ampuh bagi kita adalah Al-Quran. Sebab kegagalan Israel sehingga kini untuk menguasai Gaza adalah kerana Al-Quran.
Peringkat kedua adalah peringkat melazimi Al-Quran hingga Al-Quran bukan sahaja berada di ingatan tetapi sampai ke hati.
Langkah untuk menghafaz Al-Quran seseorang pelajar menhghafaz sekurang-sekurangnya 1 helai dan 10 helai dalam 6 jam.
Al-Quran perlu dihafaz dengan keikhlasan. Jika kita dapat menghafaz 4 ayat dalam sehari insyalah kita akan menghafaz keseluruhannya dalam masa 5 atau 6 tahun.
Para ikhwan di Gaza berharap agar semua muslim dapat menjaga Al-Quran. Kamu boleh bantu kami dengan melazimi dan menghafaz Al-Quran.
Bermula dan hafazlah Al-Quran pada waktu Suboh. Pergunakanlah masa untuk melazimi Al-Quran.
Orang-orang yang menjaga Allah, Allah akan menjaganya. Golongan yang akan membebaskan Aqso adalah generasi Al-Quran.

Published with Blogger-droid v2.0.6

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...