15 Mac 2011

Cuti Pertengahan Penggal Pertama 2011

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته


Lama rasanya blog ni tak diselenggara dan diupdate. Nampaknya terpaksalah sifu ambil alih sementara mengemaskini blog ni. Kadang-kadang kita lihat sesuatu tugasan tu macam simpel untuk di laksanakan tetapi ia tidak seperti yang kita sangkakan. Kerja yang mudah tapi kalau ianya diambil mudah akan jadi susah dan akhirnya tergendala. Lebih-lebih lagi kalau tugasan itu tiada imbuhan segera. Memang menguji keikhlasan hati. Istiqamah dalam satu-satu tugas atau taklif adalah suatu yang mujahadah (mencabar), tetapi mereka yang berjaya pasti merasai kemanisannya.


"Katakanlah (Wahai Muhammad): Beramalah kamu (akan Segala Yang diperintahkan), maka Allah dan RasulNya serta orang-orang Yang beriman akan melihat apa Yang kamu kerjakan"

Satu perkara yang kita perlu faham bahawa semua amal kerja kita akan diberi balasan oleh Allah. Ikhlaskan hati  pada setiap amalan kita insyalah kajayaan itu sudah hampir bagi Islam. Sediakanlah diri kita untuk menjadi pembantu-pembantu agama Allah.

1 ulasan:

Jibriel Yusof berkata...

Insya Allah~ ^^

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...