31 Ogos 2010

Diambang Merdeka & Qiyam Perdana II

Munajat yang diketuai oleh Sof BADAR dan diceriakan dengan kehadiran Ust Abd Hamid dan Cg Adnan
Bermula selepas solat fardhu Maghrib secara berjemaah warga as-Sultan telah sama-sama untuk melakukan Solat Sunat Hajat dan bacaan Yasin sempena sambutan Hari Kemerdekaan. Selepas itu doa munajat telah dipanjatkan kehadrat ilahi semoga negara yang kita cintai ini terus berada di dalam keadaan aman sejahtera, makmur dengan limpahan rahmat, inayah serta mendapat keredahaan Allah s.w.t.

Selepas itu para jemaah telah bersama-sama menunaikan solat Isyak dan qiyam Ramadhan. Suasana yang mengembirakan solat Tarawikh yang dilakukan secara berjemaah itu diselangseli dengan tazkirah dan alunan selawat ke atas junjungan Rasululla s.a.w. Acara fasa pertama selesai pada jam 11.35 malam. Fasa yang ke dua pula akan bermula pada jam 3.30 pagi untuk qiyamullail. Semoga semangat dan kesungguhan yang ditunjukkan oleh warga as-Sultan khususnya Putera As-Sultan akan membuahkan natijah yang baik terutama syakhsiah pelajar.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...