14 Ogos 2010

BADAR bertukar Tampuk Kepimpinan Baru


Isnin, 2 September 2010. BADAR bertukar tampuk Sof Kepimpinan baru.. Majlis dimulakan dengan bacaan ayat suci al-Quran. Qari Sdr Yasir Atiqurrahman memetik beberapa ayat awal dari surah as-Sof. Setelah itu paparan ringkas multimedia berkaiatan aktiviti-aktiviti yang pernah dijalankan oleh BADAR '09/'10. Selepas itu majlis diteruskan dengan pemberian Anugerah Khidmat Cemerlang BADAR '09/'10. Anugerah berkumpulan telah diberikan kepada Exco Usrah dan Exco Rehlah & Riadah manakala anugerah individu pula disandang oleh Sdr Ahmad Wasil iaitu Presiden BADAR sendiri, Sdr. Maz Effteekaf dan Sdr. Bendahari Agong iaitu Ahmad Hanafi. Mereka dipilih secara syuro oleh pihak pengurusan BADAR peringkat guru dan berdasarkan di atas sumbangan mereka untuk menggerakkan BADAR.
Selepas program penyerahan syahadah taqdiriah (penghargaan) kepada semua ahli-ahli BADAR, diumumkan pula sof kepimpinan BADAR yang baru untuk sesi '10/'11. Badan Dakwah ini akan diterajui oleh al-Fadhil Sdr. Muhammad Hazrul bin Sahak pelajar 6R Umar al-Khattab. Sebagai penambaikan juga pihak pengurusan telah bersetuju untuk mewujudkan BADAR HELWI. Ini untuk memudahkan aktiviti-aktiviti BADAR dijalankan dikalangan puteri-piteri as-Sultan. Kami mendoakan semoga beliau beserta sof  kepimpinan BADAR yang baru dapat meneruskan aktiviti dakwah di SMKA Sultan Muhammad. 
Wajah-wajah sof kepimpinan baru BADAR SMSM

Kenali Sof BADAR '10/'11

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...