23 Januari 2010

Liqa'Nuqaba' Kali Pertama


Kali pertama warga asrama SMKA Sultan Muhammad tidak balik ke kampung. Walupun bilangan yang tinggal tidak sampai 300 orang, BADAR SMKA Sultan Muhammad tetap bersemangat merancang program dan menjalankan aktiviti yang telah dirancang sejak akhir tahun lepas.
Pada petang Jumaat yang lepas BADAR SMKA Sultan Muhammad telah berjaya mengadakan Liqa' Nuqaba' yang pertama. Dengan dibantu 3 orang fasilitator yang terdiri daripada x-student SMKA Sultan Muhammad. Perjumpaan kali pertama ini menfokuskan team work dan bijak mengurus masa. Para peserta begitu positif dan aktiv mengikuti program yang dijalankan.
Selain daripada itu masa diantara Maghrib dan Isyak telah diisi dengan program ceramah yang disampaikan oleh al-fadhil Ustaz Hazali bin Hasan guru dari SMK Dang Anum. Ceramah berkisar tentang Akidah. Dengan mendatangkan dua cerita yang seharusnya menjadi renungan iaitu kisah Ashabul Kahfi dan Ashabul Uhdud beliau membawa para hadirin ke arah kefahaman bahawa akidah adalah suatu nikmat yang tiada galang gantinya.
Sebagai pelengkap kepada program yang dirancang pada malam itu diteruskan dengan aktiviti Qiyamullail yang dipimpin oleh Sdr. Khairilanuar.

Tiada ulasan:

MAJLIS PENUTUP IHYA RAMADAN 1443 H/2022 M

 Alhamdulillah pada 29/4/2022 bersamaan hari Jumaat telah berlangsungnya Majlis Penutup Ihya Ramadan bagi tahun 2022.Program ini diadakan se...